جدول ۴-۱۱٫ نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به اضطراب اینترنتی با میانگین فرضی (۳)

اضطراب اینترنتی
میانگین
انحراف معیار
t
سطح معناداری

۱٫ کار کردن با اینترنت برای من خسته کننده نیست.

۰۹/۴

۱

۶۵/۹

۰۰۱/۰

۵٫ برقراری ارتباط با دیگران، از طریق اینترنت را دوست دارم.

۸۹/۳

۲۱/۱

۵۱/۶

۰۰۱/۰

۹٫ از جستجوی اطلاعات در اینترنت لذت می­برم.

۲۵/۴

۹۱/۰

۲۱/۱۲

۰۰۱/۰

۱۳٫ به خاطر علاقه به اینترنت می­توانم مدت طولانی­تری را در اینترنت بگذرانم.

۵۹/۳

۲۳/۱

۲۸/۴

۰۰۱/۰

۱۷٫ کار با اینترنت را دوست دارم.

۱۸/۴

۹۶/۰

۹۳/۱۰

۰۰۱/۰

۲۱٫ ترجیح می­دهم اطلاعات را به جای این که روی سخت­افزار کامپیوتر کپی کنم، آن­ها را به طور زنده از اینترنت بخوانم.

۰۶/۳

۲۶/۱

۴۴/۰

۶۶/۰

۲۵٫ استفاده از جستجوگرهای اینترنتی برای من جالب توجه است.

۴

۰۲/۱

۶۷/۸

۰۰۱/۰

۲۹٫ تصاویر گرافیکی و ارتباطات سایت­های اینترنتی، برای من جالب توجه است.

۱۸/۴

۸۳/۰

۶۳/۱۲

۰۰۱/۰

۳۳٫ هرگاه با اینترنت شروع به کار می­کنم تمایل دارم تا آن­جا که می­توانم به آن ادامه دهم.

۶۷/۳

۱۷/۱

۰۸/۵

۰۰۱/۰

۳۷٫ برای تحقیق کردن، اینترنت را به کتابخانه ترجیح می­دهم.

۷۳/۳

۲۵/۱

۲۳/۵

۰۰۱/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۱۱، در تحلیل استنباطی به منظور بررسی سطح معناداری از آزمون «t» در سطح ۰۰۱/۰ استفاده­شد که با توجه ‌به این که میانگین­های حاصله در تمامی موارد از میانگین فرضی (۳) بزرگتر بوده و t حاصله نیز از مقدار بحرانی جدول بزرگتر می‌باشد، ‌بنابرین‏ می‌توان نتیجه گرفت دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی در مواردی از قبیل عدم خستگی ناشی از کار با اینترنت، برقراری ارتباط با دیگران، لذت بردن و علاقه به جستجوی اطلاعات از اینترنت، گرفتن اطلاعات زنده از اینترنت، جالب بودن جستجو در اینترنت و گرفتن تصاویر گرافیکی و ترجیح دادن گرفتن اطلاعات از اینترنت به­جای استفاده از کتابخانه، تأثیرگذار بوده است.

سؤال دوم پژوهش: میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان نسبت به مفید بودن اینترنت تا چه حد است؟

جدول ۴-۱۲٫ نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (۳)

میانگین فرضی
میانگین
انحراف معیار
t
سطح معناداری

۳

۴

۶۷/۰

۲۸/۱۳

۰۰۱/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۱۲، در تحلیل استنباطی به منظور بررسی سطح معناداری از آزمون «t» در سطح ۰۰۱/۰ استفاده ­شد که با توجه ‌به این که میانگین حاصله (۴) از میانگین فرضی (۳) بزرگتر بوده و t حاصله نیز از مقدار بحرانی جدول بزرگتر ‌می‌باشد ‌بنابرین‏ می‌توان نتیجه گرفت که دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه ­های مذبور نسبت به مفید بودن اینترنت اثر داشته­ است.

جدول ۴-۱۳٫ نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (۳)

مفید بودن اینترنت
میانگین
انحراف معیار
t
سطح معناداری

۲٫ اینترنت اطلاعات جدید بیشتری را نسبت به منابع چاپ شده در اختیار من قرار می­دهد.

۱۶/۴

۹۲/۰

۱۸/۱۱

۰۰۱/۰

۶٫ اینترنت ابزارهای مناسبی برای ارتباط با دیگران فراهم کرده­است.

۱۹/۴

۸۹/۰

۸۵/۱۱

۰۰۱/۰

۱۰٫ اینترنت به یک ابزار لازم در زندگی روزانه من تبدیل شده­است.

۶۶/۳

۱۶/۱

۰۲/۵

۰۰۱/۰

۱۴٫ با بهره گرفتن از اینترنت می­توانم کارهایم را سریعتر انجام دهم.

۱۰/۴

۹۹/۰

۸۴/۹

۰۰۱/۰

۱۸٫ دسترسی به (پیدا کردن) اطلاعات مفید در اینترنت، آسان است.

۸۲/۳

۲۳/۱

۹۶/۵

۰۰۱/۰

۲۲٫ استفاده از اینترنت برای انجام مواردی مانند پرداخت فرم­های مالیات، انتخاب واحد در دانشگاه و… مفید است (مقرون به صرفه است).

۱۸/۴

۰۷/۱

۷۷/۹

۰۰۱/۰

۲۶٫ گذراندن زمان در اینترنت ارزشمند است (ارزشش را دارد).

۶۸/۳

۰۸/۱

۶۲/۵

۰۰۱/۰

۳۰٫ اینترنت می ­تواند به ما در دستیابی به اطلاعات، به شکل رضایت­بخشی کمک کند.

۹۶/۳

۰۴/۱

۲۰/۸

۰۰۱/۰

۳۴٫ اولین گزینه به منظور تحقیق و جستجو برای من، اینترنت است.

۴

۲۴/۱

۱۷/۷

۰۰۱/۰

۳۸٫ اینترنت برای این که افراد در نقاط دور از هم، با یکدیگر تماس برقرار کنند، مفید است.

۲۶/۴

۹۰/۰

۴۸/۱۲

۰۰۱/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۱۳، در تحلیل استنباطی به منظور بررسی سطح معناداری از آزمون «t» در سطح ۰۰۱/۰ استفاده ­شد که با توجه ‌به این که میانگین­های حاصله در تمامی موارد از میانگین فرضی (۳) بزرگتر بوده و t حاصله نیز از مقدار بحرانی جدول بزرگتر می‌باشد، ‌بنابرین‏ می‌توان نتیجه گرفت دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی در مواردی از قبیل کسب اطلاعات جدید و مفید، برقراری ارتباط با دیگران، ضروری بودن اطلاعات در زندگی، استفاده از اینترنت برای انجام امور زندگی و سرعت در انجام آن، تأثیرگذار بوده­ است.

سؤال سوم پژوهش: میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه ­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان نسبت به لذت‌بخش بودن اینترنت تا چه حد است؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...