فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | مفید بودن اینترنت – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
![]() |
جدول ۴-۱۱٫ نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به اضطراب اینترنتی با میانگین فرضی (۳)
اضطراب اینترنتی
میانگین
انحراف معیار
t
سطح معناداری
۱٫ کار کردن با اینترنت برای من خسته کننده نیست.
۰۹/۴
۱
۶۵/۹
۰۰۱/۰
۵٫ برقراری ارتباط با دیگران، از طریق اینترنت را دوست دارم.
۸۹/۳
۲۱/۱
۵۱/۶
۰۰۱/۰
۹٫ از جستجوی اطلاعات در اینترنت لذت میبرم.
۲۵/۴
۹۱/۰
۲۱/۱۲
۰۰۱/۰
۱۳٫ به خاطر علاقه به اینترنت میتوانم مدت طولانیتری را در اینترنت بگذرانم.
۵۹/۳
۲۳/۱
۲۸/۴
۰۰۱/۰
۱۷٫ کار با اینترنت را دوست دارم.
۱۸/۴
۹۶/۰
۹۳/۱۰
۰۰۱/۰
۲۱٫ ترجیح میدهم اطلاعات را به جای این که روی سختافزار کامپیوتر کپی کنم، آنها را به طور زنده از اینترنت بخوانم.
۰۶/۳
۲۶/۱
۴۴/۰
۶۶/۰
۲۵٫ استفاده از جستجوگرهای اینترنتی برای من جالب توجه است.
۴
۰۲/۱
۶۷/۸
۰۰۱/۰
۲۹٫ تصاویر گرافیکی و ارتباطات سایتهای اینترنتی، برای من جالب توجه است.
۱۸/۴
۸۳/۰
۶۳/۱۲
۰۰۱/۰
۳۳٫ هرگاه با اینترنت شروع به کار میکنم تمایل دارم تا آنجا که میتوانم به آن ادامه دهم.
۶۷/۳
۱۷/۱
۰۸/۵
۰۰۱/۰
۳۷٫ برای تحقیق کردن، اینترنت را به کتابخانه ترجیح میدهم.
۷۳/۳
۲۵/۱
۲۳/۵
۰۰۱/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۱۱، در تحلیل استنباطی به منظور بررسی سطح معناداری از آزمون «t» در سطح ۰۰۱/۰ استفادهشد که با توجه به این که میانگینهای حاصله در تمامی موارد از میانگین فرضی (۳) بزرگتر بوده و t حاصله نیز از مقدار بحرانی جدول بزرگتر میباشد، بنابرین میتوان نتیجه گرفت دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی در مواردی از قبیل عدم خستگی ناشی از کار با اینترنت، برقراری ارتباط با دیگران، لذت بردن و علاقه به جستجوی اطلاعات از اینترنت، گرفتن اطلاعات زنده از اینترنت، جالب بودن جستجو در اینترنت و گرفتن تصاویر گرافیکی و ترجیح دادن گرفتن اطلاعات از اینترنت بهجای استفاده از کتابخانه، تأثیرگذار بوده است.
سؤال دوم پژوهش: میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان نسبت به مفید بودن اینترنت تا چه حد است؟
جدول ۴-۱۲٫ نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (۳)
میانگین فرضی
میانگین
انحراف معیار
t
سطح معناداری
۳
۴
۶۷/۰
۲۸/۱۳
۰۰۱/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۱۲، در تحلیل استنباطی به منظور بررسی سطح معناداری از آزمون «t» در سطح ۰۰۱/۰ استفاده شد که با توجه به این که میانگین حاصله (۴) از میانگین فرضی (۳) بزرگتر بوده و t حاصله نیز از مقدار بحرانی جدول بزرگتر میباشد بنابرین میتوان نتیجه گرفت که دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه های مذبور نسبت به مفید بودن اینترنت اثر داشته است.
جدول ۴-۱۳٫ نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (۳)
مفید بودن اینترنت
میانگین
انحراف معیار
t
سطح معناداری
۲٫ اینترنت اطلاعات جدید بیشتری را نسبت به منابع چاپ شده در اختیار من قرار میدهد.
۱۶/۴
۹۲/۰
۱۸/۱۱
۰۰۱/۰
۶٫ اینترنت ابزارهای مناسبی برای ارتباط با دیگران فراهم کردهاست.
۱۹/۴
۸۹/۰
۸۵/۱۱
۰۰۱/۰
۱۰٫ اینترنت به یک ابزار لازم در زندگی روزانه من تبدیل شدهاست.
۶۶/۳
۱۶/۱
۰۲/۵
۰۰۱/۰
۱۴٫ با بهره گرفتن از اینترنت میتوانم کارهایم را سریعتر انجام دهم.
۱۰/۴
۹۹/۰
۸۴/۹
۰۰۱/۰
۱۸٫ دسترسی به (پیدا کردن) اطلاعات مفید در اینترنت، آسان است.
۸۲/۳
۲۳/۱
۹۶/۵
۰۰۱/۰
۲۲٫ استفاده از اینترنت برای انجام مواردی مانند پرداخت فرمهای مالیات، انتخاب واحد در دانشگاه و… مفید است (مقرون به صرفه است).
۱۸/۴
۰۷/۱
۷۷/۹
۰۰۱/۰
۲۶٫ گذراندن زمان در اینترنت ارزشمند است (ارزشش را دارد).
۶۸/۳
۰۸/۱
۶۲/۵
۰۰۱/۰
۳۰٫ اینترنت می تواند به ما در دستیابی به اطلاعات، به شکل رضایتبخشی کمک کند.
۹۶/۳
۰۴/۱
۲۰/۸
۰۰۱/۰
۳۴٫ اولین گزینه به منظور تحقیق و جستجو برای من، اینترنت است.
۴
۲۴/۱
۱۷/۷
۰۰۱/۰
۳۸٫ اینترنت برای این که افراد در نقاط دور از هم، با یکدیگر تماس برقرار کنند، مفید است.
۲۶/۴
۹۰/۰
۴۸/۱۲
۰۰۱/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۱۳، در تحلیل استنباطی به منظور بررسی سطح معناداری از آزمون «t» در سطح ۰۰۱/۰ استفاده شد که با توجه به این که میانگینهای حاصله در تمامی موارد از میانگین فرضی (۳) بزرگتر بوده و t حاصله نیز از مقدار بحرانی جدول بزرگتر میباشد، بنابرین میتوان نتیجه گرفت دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی در مواردی از قبیل کسب اطلاعات جدید و مفید، برقراری ارتباط با دیگران، ضروری بودن اطلاعات در زندگی، استفاده از اینترنت برای انجام امور زندگی و سرعت در انجام آن، تأثیرگذار بوده است.
سؤال سوم پژوهش: میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان نسبت به لذتبخش بودن اینترنت تا چه حد است؟
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-09-29] [ 04:29:00 ب.ظ ]
|