دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – قسمت 14 – 5 |
![]() |
شاخص
فعالیتهای آموزشی
فراوانی
درصد
تدریس
۳۵
۴/۱۳
تجربیات
۳۰
۵/۱۱
تألیف کتاب
۲۶
۰/۱۰
کار تحقیقاتی
۱۷۰
۱/۶۵
در جدول ۴-۱۴ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه مهمترین بخش فعالیتهای آموزشی ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۱/۶۵ درصد کار تحقیقاتی را ذکر نموده اند، ۴/۱۳ درصد افراد تدریس را ذکر نموده اند، ۵/۱۱ درصد تجربیات و ۱۰درصد افراد ذکر نموده اند که تألیف کتاب مهمترین بخش فعالیتهای آموزشی میباشد.
جدول ۴-۱۵، توزیع فراوانی سهم تدریس در مصاحبه آزمون دکتری
شاخص
تدریس
فراوانی
درصد
تدریس در آموزشوپرورش
۴۲
۱/۱۶
تدریس در دانشگاه
۸۹
۱/۳۴
تدریسخصوصی
۱۷
۵/۶
هیچکدام
۱۱۳
۳/۴۳
در جدول ۴-۱۵ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه اینکه بهتر است چه تدریسی در پذیرش سهم داشته باشد، ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۳/۴۳ درصد اظهار داشته اند هیچ تدریسی نباید در پذیرش مؤثر باشد، ۱/۱۶ درصد تدریس در آموزشوپرورش و ۱/۳۴ درصد تدریس در دانشگاه و ۵/۶درصد افراد تدریس خصوصی را ذکر نموده اند.
جدول ۴-۱۶، توزیع فراوانی پاسخ های افراد به سوابق تحصیلی
شاخص
سوابق تحصیلی
فراوانی
درصد
معدل کارشناسی
۲۰
۷/۷
دانشگاه کارشناسی
۱۵
۷/۵
معدل کارشناسیارشد
۷۱
۲/۲۷
دانشگاه کارشناسیارشد
۸۷
۳/۳۳
برابر
۶۸
۱/۲۶
در جدول ۴-۱۶ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه اینکه باید کدام سابقه تحصیلی در پذیرش سهم بیشتری داشته باشد، ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۳/۳۳ درصد دانشگاه دوره کارشناسیارشد را ذکر نموده اند، ۷/۷ درصد معدل دوره کارشناسی و ۷/۵ درصد دانشگاه دوره کارشناسی و ۲/۲۷درصد معدل دوره کارشناسیارشد و ۱/۲۶ درصد سهم برابر سوابق تحصیلی را ذکر نموده اند.
جدول ۴-۱۷، توزیع فراوانی داوران جلسه مصاحبه
شاخص
داوران
فراوانی
درصد
اساتید همان گروه
۱۱۲
۶/۵۰
اساتید خارج از دانشکده
۴
۵/۱
اساتید همان گروه خارج از دانشگاه
۱۴
۴/۵
اساتید گروه های دیگر
۱
۴/۰
ترکیبی از اساتید همان گروه و اساتید خارج دانشگاه
۱۱۰
۱/۴۲
در جدول ۴-۱۷ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه اینکه بهتر است داوران جلسه مصاحبه چه افرادی باشند، ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۶/۵۰ درصد اساتید همان گروه را پیشنهاد نموده اند، ۵/۱ درصد اساتید خارج از دانشکده و ۴/۵ درصد اساتید همان گروه خارج از دانشگاه و ۴/۰درصد اساتید گروه های دیگر و ۱/۴۲ درصد ترکیبی از اساتید همان گروه و اساتید خارج از داشنگاه را ذکر نموده اند.
جدول۴-۱۸، توزیع فراوانی فعالیت های پژوهشی
شاخص
فعالیت پژوهشی
فراوانی
درصد
مقاله
۱۴۸
۷/۵۶
طرح پژوهشی
۴۴
۹/۱۶
همایش
۶
۴/۲
اختراع و اکتشاف
۱۶
۱/۶
برابر
۴۷
۰/۱۸
در جدول ۴-۱۸ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه اینکه کدام فعالیت پژوهشی بیشترین سهم در مصاحبه را داشته باشد، ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۷/۵۶ درصد مقاله را ذکر نموده اند، ۹/۱۶ درصد افراد طرح پژوهشی را ذکر نموده اند، ۴/۲ درصد همایش و ۱/۶ درصد اختراع و اکتشاف و ۱۸ درصد افراد ذکر نموده اند که سهم برابری داشته باشند.
جدول ۴-۱۹ توزیع فراوانی زمان مناسب برگزاری آزمون
شاخص
زمان برگزاری
فراوانی
درصد
اسفند
۱۱۲
۹/۴۲
فروردین
۵۰
۲/۱۹
خرداد
۵۲
۹/۱۹
تیر
۴۷
۰/۱۸
در جدول ۴-۱۹ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه زمان مناسب برگزاری آزمون دکتری ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۹/۴۲ درصد اسفند ماه را ذکر نموده اند، ۲/۱۹ درصد افراد فروردین ماه را ذکر نموده اند، ۹/۱۹درصد خرداد ماه و ۱۸ درصد تیر ماه را ذکر نموده اند.
جدول ۴-۲۰، توزیع فراوانی نحوه ثبت نام آزمون دکتری
شاخص
نحوه ثبتنام
فراوانی
درصد
اینترنتی
۱۹۴
۳/۷۴
پستی
۹
۵/۳
حضوری
۱۰
۸/۳
ترکیب حضوری و اینترنتی
۴۸
۴/۱۸
در جدول ۴-۲۰ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه نحوه مناسب ثبتنام آزمون دکتری ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۳/۷۴ درصد ثبتنام اینترنتی را ذکر نموده اند، ۵/۳ درصد افراد ثبتنام پستی را ذکر نموده اند، ۸/۳درصد ثبتنام حضوری و۴/۱۸ درصد افراد ثبتنام حضوری و اینترنتی را ذکر نموده اند.
جدول ۴-۲۱، توزیع فراوانی محل برگزاری آزمون دکتری
شاخص
محل برگزاری
فراوانی
درصد
شهرستان محل سکونت
۱۰۹
۸/۴۱
استان محل سکونت
۹۶
۷/۳۶
تهران
۳۷
۲/۱۴
دانشگاه مربوطه
۱۹
۳/۷
در جدول ۴-۲۱ توزیع فراوانی پاسخهای افراد در زمینه محل مناسب برگزاری آزمون دکتری ارائه شده است، بیشترین افراد با فراوانی ۸/۴۱ درصد شهرستان محل سکونت داوطلبان را ذکر نموده اند، ۷/۳۶ درصد افراد استان محل سکونت داوطلبان را ذکر نموده اند، ۲/۱۴درصد تهران و ۳/۷ درصد دانشگاه مربوطه را ذکر نموده اند.
۴-۳ سؤالات پژوهش
۴-۳-۱ سؤال اول
توزیع فراوانی شیوه های پذیرش در دانشگاه های ایران چگونه است؟
جدول۴-۲۲، توزیع فراوانی شیوه های پذیرش در دانشگاه های ایران
شیوه پذیرش
فراوانی مشاهده شده
فراوانی موردانتظار
متمرکز
۶۷
۸۷
نیمه متمرکز
۸۲
۸۷
غیرمتمرکز
۱۱۲
۸۷
در جدول ۴-۲۲ ملاحظه می شود که فراوانی مشاهده شده شیوه پذیرش متمرکز ۶۷ ، فراوانی مشاهده شده شیوه پذیرش نیمه متمرکز ۸۲ و فراوانی مشاهده شده شیوه پذیرش غیرمتمرکز ۱۱۲ میباشد و فراوانی موردانتظار ۸۷ میباشد.
جدول۴-۲۳، آزمون کای دو تفاوت فراوانی پاسخهای افراد به شیوه های پذیرش
مقدار کای دو محاسبه شده
درجه آزادی
سطح معناداری
۰۶/۱۲
۲
۰۰۲/۰
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-09-29] [ 04:42:00 ب.ظ ]
|