دانلود پایان نامه و مقاله – ۳-۲-۱-استراتژیهای عمومی سه گانه – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
![]() |
۲۱۱۰۴۱۴۵۱۷۶۳۰۰۰۱۵۹۵۰
فارس۱۵۴۰۰۰۳۰۰۲۲۳۰۴۵۴۰۱۳۴۶۷۵۳۸۶۹۰۲۸۵۰۰۰۳۵۴۵۱۲۳۰قزوین۲۵۹۲۲۴۰۱۵۲۰۰۸۱۲۵۱۲۰۶۸۸۱۴۴۷۸۳۰۰۱۷۲۹۷۰قم۱۶۰۴۹۰۲۰۰۰۱۰۶۰۰۰۳۹۸۳۰۴۶۲۸۵۷۱۱۰۰۱۰۴۵۰۲۴۵۰کردستان۷۴۰۵۵۰۵۳۵۰۰۲۳۰۵۰۲۳۰۰۰۳۵۰۰۰۱۱۳۹۰کرمان۱۷۴۴۸۰۰۵۶۴۵۵۳۷۰۷۰۱۹۰۷۱۴۰۰۰۴۲۲۷۶۵۳۸۱۰کرمانشاه۱۶۸۴۳۰۰۲۰۱۶۰۸۴۸۲۰۱۳۱۳۰۰۵۹۱۰۱۸۵۳۳۸۹۰کهگیلویه و بویر احمد۴۷۰۰۰۰۹۴۰۰۹۰۰۰۹۱۰۰۱۴۰۰۰۸۳۵۳۰۰گلستان۱۶۷۴۸۸۶۳۰۰۳۱۸۹۳۳۷۸۸۰۶۰۶۶۰۵۲۶۸۵۳۱۹۷۰۵۱۳۵۱۰۹۵۴۶۰۰گیلان۲۳۰۳۷۳۰۱۶۵۰۰۶۰۰۰۳۸۲۹۵۱۰۲۳۳۵۱۵۰۰۱۵۰۰۹۳۲۰۰لرستان۴۹۱۰۰۰۲۶۴۱۹۲۳۲۳۰۴۰۶۶۷۵۰۰۰۰۰مازندران۴۹۷۳۳۷۳۴۰۰۳۳۳۴۶۸۵۰۰۲۲۵۴۳۹۱۹۴۸۳۰۳۹۷۵۵۵۶۷۰۲۹۷۳۱۴۴۵۰مرکزی۲۰۹۷۵۷۶۸۷۵۱۳۵۰۱۲۷۳۰۴۳۶۲۵۵۹۸۰۰۳۴۰۰۷۱۳۵۲۵۰هرمزگان۱۰۴۵۰۰۰۰۰۳۳۵۳۲۲۱۹۲۰۰۰۲۸۱۰۱۰۰همدان۰۰۳۱۹۵۲۰۶۸۳۵۲۰۴۰۷۰۷۵۰۲۰۷۰۱۹۵۰۱۲۵۹۰۴۵۰یزد۹۲۹۶۴۳۱۰۱۳۷۵۰۴۶۸۶۶۳۲۰۲۱۳۳۶۰۰۲۵۳۴۶۴۶۱۷جمع کل۶۷۸۹۹۷۸۸۰۸۵۵۳۴۱۲۶۶۳۲۵۷۹۱۱۹۶۸۵۸۹۳۰۰۳۷۹۹۳۱۹۸۶۰۱۱۰۹۱۹۳۵۱۴۶۴۷۲۲۸۰
جدول۲-۱۴ وضعیت تولید انواع فرآوردههای لبنی به تفکیک استان، ۱۳۸۹ (واحد: تن در سال) [۲۰]
شکل ۲-۶ : درصد جذب شیر خام برای تولید فرآوردههای لبنی ۱۳۹۰
ردیف
استان
تولید سرانه (کیلو گرم)
ردیف
استان
تولید سرانه (کیلو گرم)
۱
قزوین
۳۰۸٫۴
۱۲
یزد
۱۸۵٫۹
۲
اردبیل
۲۸۸٫۵
۱۳
لرستان
۱۷۷٫۳
۳
چهارمحال و بختیاری
۲۶۹
۱۴
آذربایجان غربی
۱۶۴٫۱
۴
همدان
۲۶۷٫۵
۱۵
خراسان شمالی
۱۵۴
۵
گلستان
۲۵۹٫۲
۱۶
زنجان
۱۴۵٫۲
۶
مرکزی
۲۳۷٫۹
۱۷
بوشهر
۶۰٫۲
۷
سمنان
۲۲۰٫۳
۱۸
هرمزگان
۴۶٫۳
۸
خراسان جنوبی
۲۱۱
۱۹
سیستان و بلوچستان
۳۴٫۷
۹
مازندران
۲۰۷٫۱
۲۰
خراسان رضوی
۱۲۹٫۵
۱۰
اصفهان
۲۰۰٫۷
۲۱
کرمانشاه
۱۲۷
۱۱
آذربایجان شرقی
۱۹۰٫۵
۲۲
قم
۱۲۵٫۸
۲۵
کردستان
۱۰۳٫۵
۲۳
فارس
۱۱۲
۲۶
گیلان
۹۹٫۳
۲۴
کرمان
۱۰۸
۲۷
خوزستان
۹۰٫۲
۲۸
ک.بویر احمد
۱۰۶٫۴
۲۹
تهران
۷۱٫۷
۳۰
ایلام
۱۰۴
جدول ۲-۱۵-تولید سرانه شیر خام استان ها،۱۳۸۹ [۲۰]
همان طور که در جدول مشاهده میشود سرانه تولید کشور ۱۳۷ کیلوگرم بوده و استان قزوین بیشترین و استانهای جنوبی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان کمترین تولید سرانه را به خود اختصاص دادهاند. استان تهران با تولید سرانه ۷۱٫۷ کیلوگرم در رتبه بیست و نهم کشور قرار دارد. ]۲۰ [
۳-۲-بخش سوم: استراتژی رقابتی
امروزه استراتژی رقابتی و شاخه های محوری ان در مورد تحلیل صنعت، تحلیل رقبا وتعیین موقعیت استراتژیک به عنوان بخشی پذیرفته شده از فعالیت مدیریتی محسوب میشوند. استراتژی رقابتی ارائه دهنده چارچوبی غنی برای شناسایی عوامل زیر بنایی رقابت در صنایع بوده است.استراتژی رقابتی، ابزارهایی را برای شناخت توان ومیزان ناهمگنی صنایع و شرکتها به دست میدهد. هرشرکتی که در یک صنعت رقابت میکند دارای استراتژی رقابتی خواه اشکار یا ضمنی است. اهمیت خاصی که امروزه شرکتهای مختلف در آمریکا ودیگر کشورها برای تدوین استراتژی قائل هستند، مبین این عقیده است که در فرایند اگاهانه تدوین استراتژی فواید ارزشمندی نهفته است. از جمله فواید این است که انتخاب استراتژی (اگر نتواند فعالیتهای بخشهای اجرایی را تضمین کند) حداقل به مدیران شرکت این اطمینان را میدهد که سیاست های این بخش ها دارای هماهنگی بوده و در راستای اهداف معینی باشند. [۳]
اصولا، تدوین یک استراتژی رقابتی به معنای ارائه فرمولی گسترده برای تبیین چگونگی رقابت در یک کسب و کار، تعیین اهداف واین که چه سیاست هایی لازم هستند تا محقق شوند،میباشد. تصویر زیر نشان میدهد که استراتژی رقابتی ترکیبی از اهداف نهایی میباشد که شرکت سعی در رسیدن به آن ها را دارد.[۴]
شکل۲-۷ چرخ استراتژی رقابتی[۴]
استراتژی رقابتی)ژنریک)عمومی
۳-۲-۱-استراتژیهای عمومی سه گانه
در مواجهه باپنج نیروی رقابتی، اصولاسه نوع استراتژی ژنریک برای پیشی گرفتن بردیگررقبای یک شرکت در صنعت وجود دارد:[۴]
۱ )پیشرو بودن در هزینه
۲ )تمایز
۳) تمرکز
۳-۲-۲-پیشرو بودن در هزینه کم
راهبری هزینه مستلزم تدارک تجهیزات کارآمد، تلاش فراوان برای کاهش هزینه ازطریق تجربه، کنترل شدید مخارج و هزینه های جاری، اجتناب از حسابهای نهایی مشتری وکاهش هزینه به حداقل در زمینه هایی نظیرتحقیق وتوسعه، خدمات، نیروی فروش، تبلیغات وغیره میباشد. [۴]
قرارگرفتن در یک موقعیت کم هزینه باعث می شود که علیرغم عوامل رقابتی نیرومند، درآمد(بازگشت سرمایه (شرکت در درون صنعت بالاتر از حد میانگین باشد. همچنین موقعیت هزینه پایین، ازشرکت در مقابل خریداران محافظت میکند. به علاوه، هزینه پایین با ایجاد انعطاف پذیری بیشترجهت کنارآمدن با افزایشهای هزینه خرید، باعث ایجاد نوعی سپردفاعی در مقابل تامین کنندگان نیرومند می شود و به تثبیت موقعیت شرکت کمک میکند. نهایتاًٌ اینکه موقعیت هزینه پایین شرکت را نسبت به دیگر رقبای درون صنعت درموقعیت مناسبی جهت مقابله با کالاهای جایگزین قرارمیدهد.[۴]
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-09-29] [ 05:28:00 ب.ظ ]
|