ساخت و تحویل: فرایندهای ساخت دربرگیرنده تجمیع منابع مختلف برای تحقق نیازهای مشتری می‌باشند. به عبارت دیگر استفاده از منابع انسانی، فیزیکی، لجستیکی و رفاهی برای تحقق هدف مشتری. فرایندهای تحویل شامل مشارکت عملی مشتری در فرایند تحویل می‌باشد؛ زیرا مرحله ساخت و تحویل در شرکت های خدماتی قابل تفکیک نمی باشد. ویژگی های منحصر به فرد خدمات مانند ناملموس بودن، غیر قابل ذخیره بودن و همزمانی تولید توزیع و مصرف؛ فرایند های ساخت و تحویل در شرکت های خدماتی قابل تفکیک نمی باشد. در واقع این دو فرایند در مدل اسکور به تفکیک تشریح شده است اما در شرکت های خدماتی ‌به این شکل قابل استفاده نیست. از این رو ما این دو فرایند را با هدف ادغام می‌کنند. در نهایت فرایند نهایی زنجیره تامین خدمات را می توان فرایند جاری و مستمر دانست . به عبارت دیگر این فرایند به فرآیندهایی اشاره دارد که مربوط به همه اجزا و وظایف زنجیره تامین می شود. تمام زنجیره تامین نیازمند اطلاعات دقیق است و در هنگام انجام وظایف زنجیره تامین به بعد مالی آن توجه می شود؛ رد صورتی که وظیفه و عملی از بعد مالی مقرون به صرفه نباشد و یا اطلاعات کافی برای انجام آن نباشد زنجیره تامین دچار مشکل می شود. به عبارت دیگر دو بعد مالی و اطلاعاتی جز ابعادی هستند که در تمام زنجیره تامین جاری هستند به شکل مستمر و مداوم در حال انجام هستند. ‌بنابرین‏ دو فرایند مدیریت تکنولوژی اطلاعات و مدیریت مالی و جریان نقدی در این قسمت جای می‌گیرد(شفیعی، رضایی و ابراهیمـی، ١٣٨٨).

۲-۲-۲۰) زنجیره تامین سبز

زنجیره تامین سبز به مدیریت بین عملیات تسهیلاتی، حمل و نقل و تاثیرات محیطی در همه ی تسهیلات در یک زنجیره تامین اشاره می‌کند، به عبارت دیگر محدودیت حفاظت محیطی به داخل موقعیت ها و تخصیص تسهیلات آورده شده است. برای اینکه لبه ی رقابتی زنجیره تامین در خصوص تاثیرات محیطی بهبود یابد، هدف دخالت دادن هوشیاری حفاظت محیطی به داخل تولید و حمل ونقل است. آگاهی های در حال رشد جنبه‌های محیطی زنجیره تامین اکنون به طور وسیعی توسط آکادمی و انجمن های صنعتی شناسایی شده است. محققان سبز را به دو نوع تقسیم نموده اند. بعضی به طرح های سبز برای محصول و بقیه به عملیات سبز تأکید داشته اند. عملیات سبز شامل مباحثی مانند لجستیک معکوس، طراحی شبکه، ومدیریت ضایعات می‌باشد. اگرچه، این تحقیق یک ایده ی متفاوت راجع به سبز دارد. بیشتر به طور خاص ما علاقه مند به تصمیم گیری سرمایه گذاری در فاز طراحی زنجیره تامین با در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی در برابر آلودگی محیطی هستیم. یک زنجیره تامین سبز یک شبکه لجستیک است که رسیدن محصول از تولیدکننده به مشتری را در رفتاری دوستانه با محیط تضمین می‌کند. برای رسیدن ‌به این هدف، شرکت ها باید در طرح و نقشه هایی برای بهینه سازی شبکه لجستیکشان سرمایه گذاری نمایند، درصورتیکه مبادله بین هزینه و تاثیرات محیطی را تضمین می‌کنند (باروسا-پروآ[۵۱]، ٢٠٠٩).

    1. Theoritical Fromework ↑

    1. Ross ↑

    1. Frazelle ↑

    1. Stadtler & Kilger ↑

    1. Chupra & Mandill ↑

    1. Inventory Push ↑

    1. Customer Pull Era ↑

    1. Supply Chain Management Era ↑

    1. Customer Relationship Management ↑

    1. Internal Supply Chain Management ↑

    1. Supply Chain Operation Reference ↑

    1. Framework for Logistics Research ↑

    1. Chow ↑

    1. Strategic Audit Supply Chain ↑

    1. Gilmour ↑

    1. Global Supply Chain Forum ↑

    1. Supply Chain Council ↑

    1. Supply Chain Operation Reference ↑

    1. Plan ↑

    1. Source ↑

    1. Make/Assemble ↑

    1. Delivery ↑

    1. Return ↑

    1. Benchmarking ↑

    1. The functional chain awareness school ↑

    1. The linkage / logistics school ↑

    1. Functional areas ↑

    1. Superior Linkage management ↑

    1. The information school ↑

    1. The Integration / Process School ↑

    1. Functional and Organizational Blocks ↑

    1. spider ↑

    1. Just in Time ↑

    1. production planning ↑

    1. purchasing ↑

    1. material management ↑

    1. distribution ↑

    1. customer service ↑

    1. sales forecasting ↑

    1. retailers ↑

    1. push model ↑

    1. pull model ↑

    1. Bussinese to Bussinese ↑

    1. Bussinese to Employee ↑

    1. Responsive Supply Chain ↑

    1. Key performance indicators ↑

    1. Outcome measures ↑

    1. Evidence Methedology ↑

    1. Herbert ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...